Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 05:54

Jak osiągnąć wysoką pozycję strony internetowej w Google?

Każdy właściciel strony internetowej chce, by jego witryna zajmowała jak najwyższą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla określonym słów kluczowych. Nic w tym dziwnego – statystyki pokazują, że większość osób nie przechodzi poza pierwszą stronę Google. Zwykle użytkownicy internetu zwracają uwagę jedynie na szczyt rankingu. Jak się tam dostać? Rozwiązaniem jest skuteczne pozycjonowanie stron WWW. Podpowiadamy, na jakie kwestie zwrócić uwagę, realizując ten proces.
  • 17.11.2020 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak osiągnąć wysoką pozycję strony internetowej w Google?

Pomocne treści

Wyszukiwarki oceniają strony internetowe, analizując ich przystępność dla użytkowników. Bardzo istotna jest merytoryka – witryny powinny pomagać internautom. Najskuteczniej robią to, gdy zawierają wysokiej jakości treści. Warto więc pisać teksty dla ludzi, a nie robotów Google. Treść powinna łatwo się czytać, posiadać nagłówki i odpowiedni układ, być unikalna, zawierać słowa kluczowe, a przede wszystkim odpowiadać na pytania użytkowników. Może odnosić się także do produktów lub usług. Planując pozycjonowanie strony w Google, jednym z ważniejszych działań będzie więc stworzenie listy potrzebnych tekstów i czasu ich publikacji.

Właściwe słowa kluczowe

Wybór odpowiednich fraz, które doskonale odpowiadają ofercie danej firmy i są wyszukiwane przez internautów, to bardzo istotny element SEO. Dokładna analiza jest w tym przypadku podstawą. Można wykorzystać do niej szereg bezpłatnych narzędzi. Gdy określimy właściwe frazy, należy zadbać także o odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w witrynie. Za efektywne pozycjonowanie stron WWW Google uznaje takie działania, które nie opierają się m.in. na spamowaniu strony dużą ilością nielogicznie ułożonych fraz. Dobór i rozmieszczenie odpowiednich słów kluczowych to trudne zadanie, które warto zlecać ekspertom.

Wartościowe linki

Google używa linków zewnętrznych do określania tego, jak ważna jest dana witryna. Im więcej wartościowych odnośników, tym wyższa pozycja witryny dla niektórych fraz. Podobnie, jak w przypadku tekstów i słów kluczowych, strategia link buildingu powinna być przygotowana indywidualnie dla danej witryny. Ważne jest przestrzeganie podstawowych zasad budowania bazy zewnętrznych adresów – Google karze każdą witrynę, która w celu poprawy swojego rankingu masowo kupuje wątpliwego pochodzenia linki. Skuteczne pozycjonowanie stron WWW przekłada jakość nad ilość. Warto zadbać również o odpowiednie linkowanie wewnętrzne.

Efektywna optymalizacja

Szybkość ładowania witryny czy wygoda jej użytkowania na urządzeniach mobilnych to również niezwykle istotne elementy skutecznego pozycjonowania w Google. Warto monitorować działanie strony i na bieżąco eliminować wszystkie problemy związane z jej funkcjonowaniem. SEO to bardzo złożony proces, który wymaga nieustannego zwracania uwagi na wiele elementów. Dlatego też warto pozycjonowane zlecać doświadczonym specjalistom. Dzięki temu unikamy wszelkich błędów, zyskujemy więcej czasu na rozwój swojej działalności i szybciej osiągamy wyższe pozycje w Google.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera